کلینیک تخصصی ناخن لاهیجان

مرکز تخصصی ناخن به مدیریت مریم تقوی (مدرس سبک روسی) به عنوان بزرگ ترین مرکز آموزشی و ارائه خدمات ناخن در لاهیجان فعالیت دارد. مریم تقوی عضو رسمی آکادمی فی اروپا می باشد. خدمات ناخن در محیطی آرام، بهداشتی، با استفاده از مرغوب ترین مواد و به روز ترین تکنیک ها توسط متخصصان ارائه می شود. ناخنکار حرفه ای با متد مناسب و مدرن و متریال با کیفیت، ناخن زیبا و با استحکام خلق می کند. در این صورت، ناخن هوا نمیگیرد و دوام بالایی دارد و از بروز بیماری های ناخن جلوگیری می شود. تلاش ما در مرکز تخصصی ناخن جلب حداکثری رضایت مشتریان است تا با توجه مد بهترین خدمات را ارائه دهیم.

مریم تقوی

عفونت قارچی ناخن

عفونت قارچی ناخن

عفونت قارچی ناخن

عفونت های قارچی به طور کلی در داخل یا روی بدن ما رشد می کنند. بسیاری از انواع قارچ ها در مقادیر کم و به طور طبیعی در بدن ما وجود دارند. اما زمانی که رشد این قارچ‌ها از کنترل ما خارج شود، مشکل ساز خواهند شد. علاوه بر این، ممکن است ما دچار عفونت های قارچی شویم که به طور طبیعی در بدن ما وجود نداشته اند و بعدا به آن ها مبتلا شده ایم. قارچ ناخن کاشت شده یک عارضه نسبتاً شایع ناشی است که در اثر چسباندن ناخن ها مصنوعی یا کاشت ناخن روی ناخن های ما بوجود می آیند. در بیشتر موارد، این عفونت‌ها جدی نیستند و با درمان‌های خانگی یا داروهای ضد قارچ برطرف می‌شوند.

حال بیایید ببینیم چرا ناخن های کاشته شده گاهی دچار عفونت قارچی ناخن می شوند، چگونه می توانید این عفونت ها را درمان کنید و چگونه می توانید از آن ها پیشگیری کنید. اگر شما هم از ناخن های مصنوعی یا کاشت استفاده می کنید و نگران عفونت های قارچی هستید، این مطلب را از دست ندهید.

چه عواملی باعث ایجاد قارچ ناخن های کاشته شده می شوند؟

عفونت های قارچی بیش از ۵۰ درصد همه مشکلات ناخن را تشکیل می دهند. این مشکلات به ویژه در افرادی که ناخن های کاشت دارند شایع تر است. یک مطالعه نشان داد که از یک گروه ۶۸ نفره که ناخن های خود را کاشته بودند، ۶۷ نفر از آن ها دچار عفونت قارچی شده بودند.

ناخن های مصنوعی با نوعی چسب مخصوص و ناخن های کاشت نیز با مواد خاصی روی ناخن های شما قرار می گیرند. اگر این چسب ها شل شوند یا مواد به درستی روی ناخن ها قرار نگیرند، رطوبت بین آن ها و ناخن های دست شما محبوس می شود. قارچ ها در محیط های مرطوب رشد می کنند و ممکن است در اطراف رطوبت ناخن شما به دام افتاده شروع به رشد کنند. بنابراین هوا گرفتن ناخن بسیار مهم است و می تواند از بروز چنین مشکلی جلوگیری کند.

همچنین، مطالعه‌ای دیگر در سال ۲۰۱۸ ثابت کرد که قارچ‌ها ممکن است در برخی از لاک‌های ناخن زنده مانده و تکثیر شوند. بنابراین بهتر است که از لاک ناخن مشترک استفاده نکنید. تجهیزات آلوده در سالن ناخن نیز می تواند شما را در معرض انواع قارچ های ناخن قرار دهد.

عفونت قارچی ناخن

علائم قارچ ناخن

عفونت ناخن بعد از کاشت ممکن است در ابتدا هیچ علامتی ایجاد نکند. اما زمانی که پیشرفت کرد، با بدتر شدن عفونت ممکن است موارد زیر را تجربه کنید:

  • یک ناخن شکننده یا ضخیم
  • بوی بد
  • درد، به خصوص هنگام فشار دادن ناخن
  • تغییر رنگ زرد، سبز، سیاه یا سفید
  • خارش
  • سرخی
  • ورم

برای تشخیص قارچ ناخن کاشت شده باید هر از گاهی کاشت ناخن خود را بردارید و بستر ناخن طبیعی خود را بررسی کنید.

درمان قارچ ناخن کاشت پا و دست

عفونت قارچی ناخن

عفونت ناخن اغلب خود به خود یا با درمان های خانگی برطرف می شود. اما برای عفونت های جدی تر ممکن است نیاز به استفاده از داروهای ضد قارچ داشته باشید.

درمان های خانگی عفونت ناخن بعد از کاشت

اولین قدم بعد از مشاهده عفونت، ریموو اکریلیک ناخن و شستن با آب و صابون است. و تا زمان رفع عفونت از گذاشتن ناخن جدید خودداری کنید. ریمو کاشت ناخن بهتر است در محیطی بهداشتی و توسط افراد متخصص انجام شود تا به ناخن های شما آسیب بیشتری نرسد.

برخی افراد ادعا می کنند که درمان های خانگی زیر به درمان قارچ ناخن آن ها کمک کرده است:

۱. سرکه

سرکه حاوی اسیدی است که می تواند از رشد قارچ ها و باکتری ها جلوگیری کند. یک محلول آب و سرکه به نسبت ۲ به ۱ تهیه کنید و ناخن های خود را به مدت چند دقیقه در آن نگه دارید.

۲. روغن درخت چای

یک مطالعه کوچک شواهدی را نشان داد که روغن درخت چای می تواند به درمان قارچ ناخن کمک کند، اما برای اثبات آن تحقیقات بیشتری لازم است. سعی کنید دو بار در روز این روغن را به ناخن های خود بزنید.

۳. روغن پونه کوهی

تیمول شیمیایی موجود در روغن پونه کوهی می تواند خواص ضد قارچی داشته باشد. برای درمان قارچ ناخن های خود می توانید دو بار در روز روغن پونه کوهی را با یک سواب پنبه به ناخن خود بمالید.

۴. دهانشویه لیسترین

لیسترین حاوی موادی است که خاصیت ضد قارچی دارند. برخی افراد ادعا می کنند که ۳۰ دقیقه در روز انگشت خود را در لیسترین اصلی خیس کنید، ممکن است به رفع عفونت کمک کند.

درمان های دارویی قارچ ناخن

معمولاً برای عفونت قارچی ناخن نیازی به درمان دارویی نیست مگر اینکه شدید شود. عفونت های قارچی شدید در افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند شایع تر است.

درمان استاندارد برای این مشکل در این افراد، داروی ضد قارچ خوراکی تربینافین است. تربینافین را فقط با نسخه پزشک می توانید تهیه کنید. برای حاصل شدن نتیجه ممکن است لازم باشد تا چندین ماه از آن استفاده کنید.

پزشک ممکن است داروهایی مانند قطره ضد قارچ دیگری را نیز مانند موارد زیر تجویز کند:

  • ایتراکونازول
  • فلوکونازول
  • گریزئوفولوین

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

بیشتر عفونت های قارچی ناخن خود به خود یا در ترکیب با درمان های خانگی برطرف می شوند. ولی بهتر است برای درمان آن به پزشک مراجعه کنید.

افرادی که سیستم ایمنی تضعیف شد دارند نیز ممکن است لازم باشدبرای جلوگیری از ابتلا به عفونت جدی تر به پزشک خود برای درمان مراجعه کنند.

عفونت قارچی ناخن

پیشگیری از قارچ ناخن بعد از کاشت

برای اینکه از بروز عفونت قارچی ناخن های خود جلوگیری کنید، باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • کاشت ناخن های خود را در یک سالن معتبر که اصول بهداشتی را رعایت می کند، انجام دهید.
  • ناخن های خود را بعد از حمام کردن یا شنا به خوبی خشک کنید.
  • دستان خود را تا حد امکان خشک نگه دارید.
  • اگر مستعد عفونت قارچی هستید، از اسپری یا پودر ضد قارچ روی ناخن های خود استفاده کنید.
  • اجسام تیز زیر ناخن قرار ندهید.

حرف آخر

عفونت قارچی به دلیل رطوبت ایجاد می شود. بیشتر عفونت‌های قارچی جدی نیستند و می‌توانند در خانه درمان شوند. عفونت‌های جدی‌تر معمولاً با داروهای ضد قارچی از بین می‌روند.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با دوره های آموزشی با ما تماس بگیرید.

با ما در اینستاگرام همراه باشید.

نظرات بسته شده است.